torsdag 15 mars 2012

Vem är det som kör?

Vi har alla sett Musse, Kalle och Långebens husvagnssemester på julafton. Ni minns kanske den där scenen där Långben sitter och äter propcorn och Musse frågar "Vem är det som kör"? och Långben svarar "Det är ju jag som kör". Ungefär så känner jag efter gårdagens möte kring åk 6 placering på högstadieskolorna. Majoriteten sitter och äter popcorn i godan ro och har ingen aning vem det är som styr. Att man dessutom skyller på tjänstemännen i kommunen tycker jag är fegt!

Jag blev igår kritiserad av en av majoritetens företrädare för att jag kritiserar dem. Jag lovar en sak. Så länge inte majoriteten levererar kommer jag att kritisera. Om man har majoriteten ska man också hålla i ratten och styra!

Vänsterpartiet la ett nämndinitiativ om pedagogisk språngbräda i april 2011 - där fanns en utredning om åk 6 med, initiativet lades för beredning.  Alliansen la ett initiativ om att utreda åk 6´s placering på högstadieskolorna i november - den röstades ned. Vänsterpartiet la sedan ett initiativ igen om åk 6 placering på högstadieskolorna (dec el jan) som lades till beredning.

Varför har inget hänt? Har utredningen ens påbörjats? Jag tror S har lite att förklara inte bara för mig och alla föräldrar utan även för sina egna företrädare. Jag vet vad som föreslogs kring Vänsterpartiets senaste initiativ på ett AU möte för inte så länge sedan....

Se till att leverera så slutar jag (och många andra) kritisera!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...